
Med en reggae minns vi det fredliga och demokratiska övertagandet av makten i ett viss närliggande land. Varför vi gör det just nu? Ingen aning. Måste allt ha en mening, eller?
Archive for the ‘OOF LÅTAR’ Category
Nitton trettitre
torsdag, september 8th, 2016Walk in the sunshine
tisdag, juli 5th, 2016Life on a boat
söndag, juni 12th, 2016
Detta är vårt första färdiga projekt med the talented ms H som del av OOF.
Det andra om man räkna ”Take you up” men det var mer ett beställningsjobb.
Återigen fick en låt ett fräschare innehåll med en bra sångerska. Mellanpartiet växte både i storlek och kvalitet tack vare ms H.
Vi hoppas på att hon kan fortsätta som del av processen framöver.
Håll till godo!
I Need
måndag, oktober 5th, 2015
”I need” blev ett sidoprojekt under ”Cindyvåren”
Till skillnad från ”Take you up” var allt så enkelt.
Där vi hade kämpat med diskotakter föll rytmen på ”Need” bara på plats.
Texten är ett resultat av många mörka nattankar,
inte svår att hitta.
Grunden är det fantastiska ”pianoljud” vi fann
och kunde använda under refrängen.
För en gång skull funkade det fullt ut att på olika sätt styra sången
och Mr P:s dubbla (som man märker efter ett tag)
sologitarrer ligger som en mjuk
men stickig matta över de sista takterna.
Sindys Dancemix
onsdag, september 2nd, 2015Take you up
söndag, juli 19th, 2015Nu är den äntligen släppt, låten vi jobbat med så länge.
Den
gjordes efter en förfrågan från en vän som driver en Sindydockan hemsida (http://www.club-sindy.com/sindy_mp3.htm)
Det hade länge legat en discolåt där men nu ville han fräscha upp både sidan och den tillhörande låten och då vände han sig till oss.
Lättsmickrade som vi är lovade vi att göra vårt bästa och började därefter processen att ta reda på vad en diskolåt egentligen är.
Vad är det som gör disco till disco?
Ja, man ska kunna dansa till den. Ja, vi vet alla hur 70-talet lät.
Men hur gör man?
Nu började ett jobb som gick över stora delar av vintern, över våren och fram till sommaren.
Naturligtvis lät inte resultatet likt någon form av 70-tals disco jag hört men det var där det började i alla fall.
Sången gjordes av en namnlös, men mycket talangfull Sindy, på några timmar en söndag och därigenom fick låten det lyftet vi hade hoppats.
Sen tog jobbet att få ordning på de osorterade 55 kanalerna inspelat material vid.
Efter mycket slit kan vi nu stolt presenter vårt resultat som i skrivande stund nått över 500 nedladdningar på Sindysidan och på youtube (https://www.youtube.com/watch?v=DsXqzJYDgZM)
Vi har med både originalet och vår egen ”comfortmix”.
Comfortmix
It’s True
söndag, februari 22nd, 2015
Den här arbetades på både länge och väl. Till slut uppkom en stämning och ur stämningen kom en text.
Det var väl bara en fråga om tid innan vi hamnade i drömtemat men här passade den ovanligt bra.
Sången är lite lila på sina ställen men vi lät det vara så för det passade så bra. ![]()
Somliga låtar är man lite extra nöjd med
, det här är en av dem!
Ommixad 150727
Outragous
söndag, december 28th, 2014Wishes
fredag, februari 21st, 2014Egentligen 2 låtar i en.
Melodipartiet gjordes för ca 1,5 år sen som en del i en
balladliknande sak som det tyvärr aldrig blev något av.
Vi beslöt att stjäla från oss själva och den både bröt och
kompletterade på ett spännande sätt.
När du fått alla pengarna, huset, bilarna.
När du vunnit flickan, pojken, kärleken.
När du inte mer behöver längta.
Vad gör du då?


















